První pátek v dubnu 2017 pro nás nastal den D! Vezli jsme nejsilnější komínovou frézu v ČR – HYDRU 21 jejímu novému pánovi. Modlili jsme se ať vše klapne a bez problémů tuto silnou bestii předáme. Chcete vědět jak to nakonec dopadlo?
Nepředbíhejme, pěkně po pořádku.
Den začal slibně. Naložili jsme hydraulický agregát i s kompletním příslušenstvím pro frézování komínu na korbu naší Navary. Nutno podotknout, že jsme si museli přivstat. Přece jen nás čekalo 150 km cesty po D1. Vyjeli jsme proto již v 6 hodin ráno, abychom do 8:00 byli na místě předání. Hlavně jsme mysleli na to, že nový majitel očekává plné zaškolení jak s ní pracovat! Přece jen, takový stroj si člověk nepořizuje každý den!
Snad nebude pršet …
Cestou po překvapivě prázné dálnici směrem do Prahy jsme zastavili ještě na benzínce, abychom doplnili do agregátu komínové frézy palivo (15 litrů Naturalu 95 zhltla jakoby nic) . Začínali jsme být mírně nervózní, protože sem tam dopadla dešťová kapka na přední sklo našeho auta.
Konečně jsme dorazili na místo určení
GPS navigace nás poměrně přesně navedla do cíle a hned jsme věděli, kde se bude frézovat. Na určené adrese byla vidět ještě neomítnutá přístavba a probíhající rekonstrukce domu. V zápětí přijíždí automobil s budoucím majitelem (vlastně pánem) HYDRY. Z auta vyskakují dva chlapíci a po představení se hned pouští do průzkumu svého nového pracovního nástroje. "Tak to sundáme z korby ne?" domlouváme se a bleskurychle dáváme hydraulický agregát na vhodné místo. Kolega z HYDROTOPu Marek se hned ujímá představení hydraulického agregátu a veškerého příslušenství pro frézování komínů.
Je to snadné jak facka
Ani ne po půl hodince je vše kolem obsluhy agregátu zcela jasné. "Tak se do toho můžeme pustit," říká Marek. A už se vše nosí na střechu a montuje na komín. "Budeme tahat nástavbu na komín provazem?" ptá se nový pán HYDRY Jan Vedra. "Není třeba," opáčí Marek. V pohodě se vše pronese i 40cm střešním okénkem a za chvilku je již nástavba na komínu, přece jen je Marek její konstruktér a dokáže rychle ukázat novým majitelům jak ji složit dohromady na komínu. Když je nástavba na komínu již nebrání nic tomu, propojit s agregátem hydromotor. K tomu slouží dostatečně dlouhé hadice, kterými proudí hydraulický olej. Prozatím jde vše až podezřele bez sebemenších problémů
Čerti se začínají ženit ...
Jako kdyby to bylo naschvál, když už je vše připraveno k práci, začíná pršet. Střecha je plechová a začíná pěkně klouzat. Do toho začíná silný vítr a není zrovna příznivé počasí. Co se dá dělat, HYDRA 21 nemá s deštěm sebemenší problém a nový majitel začíná frézovat komín. Naštěstí jsme s tím tak trochu počítali a všichni máme kapuce. Přece jen tenhle rok je opravdu aprílové počasí a až nezvyklá zima. To asi bude tím globálním oteplováním :)
Vše jde jak po másle
Frézování komínu je bez sebemenšího problému a majitel si pochvaluje, že bude mít za chvíli hotovo. To je pro všechny skvělá zpráva, protože kdyby byl sebemenší problém a museli bychom být na dešti a větru jen o chvíli déle, než by bylo nutno asi bychom se dali ždímat. Cementované řetízky připevněné k hydromotoru odkrajují vnitřek komínu jako máslo a už je skoro hotovo. "To byl frčák" pomyslím si, když všichni nakukujeme do otvoru po frézování.
Sbalit, naložit do auta a může se jet dál
Nutno podotknout, že HYDRA díky 21 koním, přesně navrženému hydraulickému systému s minimálními ztrátami tlaku a síle profesionálního motoru BRIGGS & STRATTON, VANGUARD 21HP poskytuje výkon pro opravdu rychlé frézování. Všichni jsme spokojeni, a i přes déšť ještě prosím nové pány HYDRY 21 ať mně zapózují s hydraulickým agregátem u svého auta.
Závěrečný video bonus
Pokud chcete vědět o novém majiteli Janu Vedrovi a jeho nejsilnější komínové HYDŘE v ČR více tak klikněte SEM.
Za tým HYDROTOPu můžeme Nového pána hydry Jana Vedru jen a jen doporučit! A mimochodem nechcete se také mrknout na naše plemena HYDER?
PS.: mrkněte i na pár video záběrů :)